Quran Explorer - [Sura : 17, Verse : 1 - 111]
Saya tidak menawarkan ganjaran apa-apapun, Saya menawarkan persahabatan di laman ini dan perkongsian pengalaman tanpa pasca-bayar maupun pra-bayar

Selasa, 23 November 2010

Apa Yang Berlaku Adalah Ujian Untuk kU !!!


Kata kawan aku yang sering ngomong-ngomong kat warung,Apa yang kau tak mahu lihat itulah yang akan di perlihatkan pada suatu hari nanti sebagai ujian dari Allah

Tiada apa nak buat pada hari minggu selain dok layan feez book,aku teringin pergi ke sebuah taman tasik buatan manusia yang terkenal di selangor,Aku dengan motor yang kurang sihat berdezuuuuuup kesana dengan kelajuan 60km sejam..kan laju tu

Sampai kat taman tasik ,,aku cari-cari parking motor,di sana penuh disinipun penuh, maklumlah kan hari minggu,segala camar-camar yang ingin mengirup udara segar sambil" bertenggek" atas bangku,akhirnya aku bantai atas kaki lima jalan,,ha ha ha kan senang tuuuu

Sebelum aku melangkah kekawasan taman tasik,seperti biasalah kalau nak basah tekak dan ketatkan perut kenalah berbekal apa-apa yang patut.ah !!! tak susah nak dapatkan bekal.asalkan dalam poket ada kertas RM..

Sudah kebiasaan bagi aku membeli bekal yang boleh memenuhi 3 atau 4 perut,membazirkan bunyinya.tapi tidak kerana aku ni suka melayan bebudak kecik tak kiralah anak siapa,kenal atau tidak asal kan mereka senang pada aku pasti perut akan padat lah..haa haaa kan tak membazir tuuu!!!

Dalam dok cari tempat nak berlabuh buntut sempat juga aku menoleh kedalam air tasik..aku lihat ada ikan dan kura-kura yang kelihatan seperti mencari habuan untuk mengisi perutnya,apa lagi,,, roti yang ada pada aku di campakanlah...wah wah aku lihat ikan dan kura-kura melahapnya,,agak-agak kau orang ,'' dah berapa hari si ikan dan si kura-kura tak makan

Sambil berjalan plan-plan aku ternampak tempat kosong nun jauh ketengah tasik..ah ok jugak tu kalau lepak kat sana ,,

Apa kejadahnya bila sampai aku lihat sepasang camar sedang berlaga mucungnya siap dengan bunyinya sekali dan berkali-kali dah agaknya ...kih kih...bukan dalam gambar kat atas tu,itu cuma gambar hiasan hasil carian dalam google

Wah panjang betul mukadimah tulisan ini,,apapun kau orang kena baca biar habis agar dapat mengutip sedikit pengajaran dari tulisan aku yang tak seberapa mahir berkarya..nak mahir macamana sekolah sampai darjah enam jeeer.,,betul beeeeebbb bukan merendah diri

OK kita pi pada kisah camar berlaga mucung,dalam kedaan camar sedang bergusti mucung sambil sayapnya mengebas kebas maruah buah dadu ,,kau orang pahamkan apa itu buah dadu? kah!!!! kah!!!!!! kalau tak paham tanya cikgu tampat kau orang belajar,,kalau yang dah habis belajar tuuu pasti sudah padai dah

Memang tak malu betul pasangan camar ini,kalau burung camar tak pa lah dia hiawan,,ini orang camar..ter pulanglah pada kau orang nak letak berapa peratus nilai maruahnya asalkan jangan tak ada markah udahlah

Dalam keadaan akupun rasa malu.' apa kau orang nak buat jika berlaku di depan mata,kerana kelakuan ini mesti ditegah,,takkan nak pakai selemah=selemah tegahan pulak, sedangkan pekara berlaku depan mata

Akhirnya aku sergah,'' ha!!! haa!! 100 kali aku ketawa,,,lari lentang pukang lah si pasangan camar itu,,yang tak bestnya,,pula mereka tinggakan "hand bag" dan "tefon bimbit" wah yang ni menjadi ujian pada aku

Akhirnya aku ambil keputusan mengCALL pada nombor nombor tefon yang di simpan oleh camar,,waaaaaahhh 10 call yang aku buat semua pompuan yang jawap

Salah satu dari 10 itu sempatlah aku melayan,,,ini tak boleh dedah lahhh...apa yang aku nak katakan,,rupanya si camar jantan ni kaki betina

Tas tangan si camar betina dan tefon camar jantan aku bawa baliklah,dengan harapan ada lah yang mengCALL nanti

Pukul 12 malam adalah satu sms ,,bunyinya begini"Abang malu betul saya dengan abang,saya lihat abang dari jauh takdi,abang tunggu kat situ,,tapi saya takut nak jumpa abang untuk ambil barang2 tu" rupanya dia takut dengan aku bukan dengan Allah

Tapi aku membalas sms itu dalam keadaan bersahaja yang boleh menyenangkan hatinya,pada pukul 3 pagi datanglah kedua camar yang bergusti mucung dalam keadaan tertunduk malu sambil mempelawa kesebuah warong....ah apa lagi ,,akupun pi lahh

Mereka memohon maaf dan berterima kasih kerana kesemua barang-barang yang tertinggal dapat balik padanya

Peluang inilah aku ambil untuk membantai nya,,aku lihat ci camar betina menengis dengan tersedu-sedu manakala camar jantan pula tuduk kaku ,,bukan aku bantai dengan kaki atau tangan jauh sekali dengan kayu,,,tapi aku tazkir mereka berdua

Akhirnya mereka beredar tampa menjamah makan dan minum yang di oder,,,

Pasti kau orang nak tahu dengan bekalan aku beli takdikan...sebenarnya tak habis dan aku beri pada anak-anak jiran,,,,kah kah kah tak membazirkan..

Manakala makanan dan minuman yang di tinggalkan olih pasangan camar..aku bagi kat orang sebelah meja...apa lagi benda freee,,ramai orang suka

Kau orang puuuun suka benda freee kan??? sorrrry lar beb gurau jerr,,janganlah pulak kau orang jawap,,sory naik loriii

Sekain merapu meraban kali ini

Apa-apapun semuga mereka insaf ,'' ini adalah cerita benar dan bukan hayalan untuk berkarya



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Asslamualaikum

Komenlah dengan bertanggunjawap

Anak Palestien

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow